Akademickie B+R – numer 8
Gry komputerowe większości z nas kojarzą się wyłącznie z rozrywką. Tymczasem naukowo bada się już ich miejsce w kulturze, firmy produkujące je osiągają obroty przewyższające te z branży muzycznej i filmowej, można powiedzieć, że gry przestały być domeną młodzieży. Każdy z nas posiada w domu przynajmniej jedno urządzenie, na którym można uruchomić grę – czy jest to komputer, smartfon czy tablet – grają dzisiaj niemal wszyscy. Ten fenomen dostrzegły szkoły wyższe, które do swojej oferty edukacyjnej włączają kierunki związanie z tworzeniem gier. Są to nie tylko uczelnie o profilu informatyczno-matematycznym, ale również społecznym czy artystycznym. Perspektywy rozwoju tej branży są tak obiecujące, że wybór takiego kierunku pozwala z optymizmem patrzyć w przyszłość. To wydanie „B+R” poświęcone jest w całości tematyce gier komputerowych. Zapraszam do lektury.