Akademickie B+R – numer 5
W epoce gdy najbardziej pożądanym przez odbiorców sposobem przekazu treści jest infotainment (zbitka słów ang. Information i entertainment), gdzie każda informacja powinna mieć również cechy rozrywki, takie oczekiwanie formułowane jest często pod adresem nauki i prezentacji jej osiągnięć.
Czy zatem wszystkie osiągnięcia muszą być widowiskowe, by wzbudzić zainteresowanie? Nie jest to raczej możliwe, gdyż do wielu odkryć i rozwiązań dochodzi się w zaciszu laboratoriów, a zbytni rozgłos i spłycenie znaczenia mógłby wręcz szkodzić. Natomiast świat nauki powinien mieć sposób na wypracowanie wabika.
Przyjdź, zobacz, uwierz że to możliwe, potem zdobądź i wykorzystaj wiedzę, potem zainteresuj się co jeszcze możemy osiągnąć. Taka forma promocji jest już z powodzeniem stosowana, czy to przy okazji Nocy Naukowców czy Centrum Nauki Kopernik. Nauka podana w ciekawy sposób, nauka wskazująca na pozytywne skutki dla ludzi i gospodarki, eksponująca sukcesy, to przekaz interesujący i przyciągający wielu potencjalnych adeptów.